Key Account Manager
The Clorox Company
Vicente Lopez, AR
hace 5 días
source : DirectEmployers Association

Make your mark At Clorox, we build big brands that make everyday life better, every day. We value our differences, and challenge each other to think and act boldly.

We try new things, succeed, fail and keep learning. We work hard, and have busy personal lives. And we're all able to make a positive impact - at Clorox, in our communities, and in the lives of millions of people who invite us into their homes.

Make your mark and help us drive Good Growth - growth that is profitable, sustainable and responsible. Job Overview / Summary Será responsable del desarrollo del negocio de Clorox en nuestros Distribuidores (DD).

Tendrá asignado bajo su responsabilidad varios territorios del Proyecto RTM, con aproximadamente 40 / 50 preventistas a cargo, a los que deberá capacitar, coachear en el campo y controlar de forma indirecta, a través del Gerente / Supervisor de Ventas propio del DD.

A su vez colaborará con el Sales Manager en el mapping y selección de nuevos DD en diversas zonas del país; y coordinará desde Urbana, temas operativos del canal a nivel país, convirtiéndose en el nexo entre los KAMs de las distintas regiones y las Funciones basadas en Urbana (Trade MKT, F&A, Adm.

De Ventas, etc..) Será responsable por el volumen de ventas del / los DD asignados, confección del business plan, manejo de Trade spending, desarrollo de tableros de comando y cumplimiento de los KPIs como Distribución Física, Cobertura, Drop Size, Efectividad de Ventas y excelencia en ejecución de AMPS (surtido, merchandising, pricing y shelving), rentabilidad / manejo de P&L, y seguimiento las demás variables del negocio de Clorox en el DD (DSO, Plazo de pago, Incobrables, mix).

Key Responsibilities 1. Cumplimiento del presupuesto de ventas asignado a su posición tanto en volumen como en valor, manteniendo una excelente relación comercial con el / los DD a cargo .

Asimismo con la rentabilidad objetivo determinada para el DD, a través de la utilización adecuada del TS asignado al DD por la Gerencia.

2. Despliegue táctico de las estrategias comerciales formuladas por la gerencia 3. Análisis y procesamiento de la información de sus DD, formulación de acciones de mejora que permita cumplir con los objetivos de ventas y crecimiento en su mercado asignado 4.

Presentación de Planes y avances del negocio al nivel jerárquico correspondiente dentro de la Cía, al Gte Gral y Propietarios de los DD a lanzar.

5. Identificación de oportunidades de mercado, formulación de acciones y seguimiento de las variables clave del negocio.

Monitoreo constante del comportamiento del mercado y competencia. 6. Colaborar en el desarrollo de los DD a cargo y su estructura comercial, logística, de Warehousing y backoffice, para lograr la excelencia en la gestión del negocio de Clorox.

Key Skills, Abilities and Experience Required + Profesional con experiencia (de aprox. 5 años) en el Area de Ventas del Canal Proximidad para la categorías de Limpieza y / o Cuidado del Hogar , que se haya desempeñado en empresas Multinacionales o Trasnacionales, habiendo ocupado posiciones como Ejecutivo de Distribuidores, Representante de Ventas Senior, Key account manager o Jefe de Ventas.

  • Excluyente haber manejado Distribuidores de DTT + Dispuesto a viajar al interior de la provincia de Buenos Aires al menos 60 % de su tiempo laboral Skills and Abilities : + Destacadas competencias personales de liderazgo, pensamiento estratégico, trabajo en equipo, actitud, comunicación efectiva, capacidad de análisis, planeamiento y organización, autonomía, proactividad, orientado a objetivos, responsabilidad.
  • Potencial de desarrollo. + Manejo avanzado de herramientas de productividad personal / tecnológicas (MS Office - especialmente Excel y Powerpoint-, SAP, etc).

  • Inglés (nivel avanzado) Required Education Bachelor's Degree, College Diploma, or Equivalent : Business Administration / Management More about Sales Our high-performance team is responsible for the merchandising, assortment, pricing and shelving of our products.
  • We use our extensive understanding of consumers, product categories and markets to help grow our retail customers' businesses, drive profits and increase our consumer base.

    More About Clorox At Clorox (NYSE : CLX), we build brands that make everyday life better, every day. We value our differences, and challenge each other to think and act boldly.

    We try new things, succeed, fail and keep learning. We work hard, have busy personal lives and are all able to make a positive impact - at Clorox, in our communities and in the lives of millions of people who invite us into their homes and workplaces.

    Make your mark and help us drive growth that is profitable, sustainable and responsible. The Clorox Company (NYSE : CLX) is a leading multinational manufacturer and marketer of consumer and professional products with 8,700 employees worldwide and fiscal year 2018 sales of $6.

    1 billion. In addition to our namesake bleach and cleaning products, we market some of the most trusted and recognized consumer and professional brands, including : + Brita® water-filtration products + Burt's Bees® natural personal care products + Fresh Step® cat litter + Glad® bags, wraps and containers + Hidden Valley® dressings and sauces + Kingsford® charcoal + Liquid Plumr® clog removers + Pine-Sol® cleaners + RenewLife® digestive health products + Rainbow Light®, Natural Vitality®, Neocell® and Stop Aging Now® dietary supplements + Clorox Healthcare® and CloroxPro™ Commercial Solutions® More than 80% of our sales are generated from brands that hold the No.

    1 or No. 2 market share positions in their categories. Clorox Argentina se fundó en 1994. Contamos con un equipo de más de 600 personas, 3 plantas productivas, 1 oficina corporativa y 1 centro de distribución.

    Nuestras marcas reconocidas son : Ayudín, Poett, Trenet, Mortimer, Pinoluz, Arco Iris y Plomero Líquido. Making a positive impact Clorox is a signatory of the United Nations Global Compact, a community of global leaders committed to sustainability.

    We've been broadly recognized for our corporate responsibility efforts and included on CR Magazine's 2018 100 Best Corporate Citizens list, Barron's 2019 100 Most Sustainable Companies list, the Human Rights Campaign's 2018 Corporate Equality Index and the 2019 Bloomberg Gender Equality Index, among others.

    We also support our communities, contributing about $20 million in combined cash grants, product donations and cause marketing in fiscal year 2018.

    The Clorox Company and its subsidiaries is an EEO / AA / Protected Veteran / Disabled / LGBT employer. Equal Opportunity Employer Minorities / Women / Protected Veterans / Disabled

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