Service Engineer/Technician Arg_SYS
Schneider Electric
Argentina
hace 5 días

Job Description

Service Engineer / Technician Arg SYS-006WKP

Great people make Schneider Electric a great company.

Site / Service Engineer SYS - Buenos Aires

Buenos Aires

Are you looking for a new opportunity as a Site / Service Engineer SYS in Buenos Aires?

We create connected technologies that reshape industries, transform cities and enrich lives. Help us deliver solutions that ensure Life Is On everywhere, for everyone and at every moment.

We’re looking for people with a passion for success on the job and beyond. See what our people have to say about working for Schneider Electric :

What would some of your responsibilities include?

Job Summary :

Proporcionar servicio de instalación on-site, capacitación, resolución de problemas y actualizaciones para los clientes.

Como ingeniero de servicio, será responsable de la coordinación y gestión de la etapa de implementación del sistema dentro de un proyecto.

Deberá desarrollar su competencia técnica, la comprensión de los productos de Schneider Electric y sus aplicaciones de cara al cliente.

Key Responsibilities :

  • Implementar instalaciones, puesta en marcha y puesta en servicio de productos Schneider Electric
  • Realizar mantenimiento preventivo y correctivo en instrumentos y / o sistemas
  • Soluciona fallas de hardware, software y sistemas mediante procedimientos establecidos y determinar la reparación / resolución más rentable para minimizar el tiempo de inactividad del cliente.
  • Preparar reportes diarios detallados de fallas del producto y los problemas de confiabilidad del servicio.
  • Desarrollar planes de actualización de rutina y liderar proyectos de actualización.
  • Analizar los detalles del contrato de mantenimiento de instrumentos y sistemas con los clientes para garantizar su comprensión.
  • Preparar y enviar documentos de diseño de arquitectura del sistema, dibujos de gabinetes, terminación de cableado, etc. al cliente.
  • Realizar pruebas on-site del sistema con el cliente.
  • Asesorar al cliente y brinda soluciones para problemas de productividad o servicio
  • Proporcionar formación a los clientes de nivel básico y bajo demanda, según sea necesario.
  • Identificar situaciones "out of scope" que requieren una nueva contratación o recursos adicionales para satisfacer las necesidades, los entregables y los plazos del cliente y trabajar con el Gerente de Proyecto o el Líder de Servicio para abordarlo.
  • Establecer y hacer cumplir los estándares organizacionales (preparación de procedimientos de prueba, realización de FAT, SAT, actualización de documentos e informes de servicio) para mantener la calidad de los servicios.
  • Asistir a las encuestas y proporciona informes a Ventas que permitan cotizaciones precisas de servicios o proyectos.
  • Identificar nuevas oportunidades de servicios.
  • Qualifications

    Do you have these key experiences and qualifications?

  • Buscamos Ingenieros Electrónicos, Eléctricos o de Control o Técnicos.
  • Preferentemente tener un mínimo de 3 años de experiencia como Ingeniero / Técnico de Servicio dentro de la Industria de Automatización y / o EPC (no excluyente).
  • Son valorados los conocimientos en :
  • Instalación de Sistemas operativos Windows 10 y Server 2016.
  • Conocimiento de redes ( curso CCNA).
  • Configuración de redes, Switches y firewalls
  • Políticas de Seguridad informática y Controladores de Dominio
  • Virtualización (Hyper-V y VMWare)
  • Protocolos de comunicación (Modbus, EthernetIP, etc)
  • PLC, DCS o sistemas SCADA (configuración y programación).
  • Manejo de herramientas informáticas :
  • Debería contar con ingles intermedio y conocimiento de normar ISO.
  • At Schneider Electric we want our employees to reflect the diversity of the communities in which we operate. We welcome people as they are, creating an inclusive culture where all forms of diversity are seen as a real value for the company.

    We embrace a high-performance culture by being straightforward, open, passionate and effective and challenging the status quo.

    COME ABOARD

    About Schneider Electric

  • Satisfaction is not a guarantee it’s a life goal. Schneider Electric™ provides the platform for professional and personal fulfillment, through employee well-being;
  • unique and diverse collaborative teams; challenging roles; continual skill growth; and more. We comprise a 160,000-strong high-performance workforce, and we thrive in more than 100 countries.

    From the simplest of switches to complex operational systems, our technology, software and services improve the way our customers manage and automate their operations.

    Our connected technologies reshape industries, transform cities and enrich lives.

    Open space for localized content : country or region-specific information and / or business unit organization description.

    You know about us, so let us learn about you! Apply today.

    You must submit an online application to be considered for any position with us. This position will be posted until filled.

    It is the policy of Schneider Electric to provide equal employment and advancement opportunities in the areas of recruiting, hiring, training, transferring, and promoting all qualified individuals regardless of race, religion, color, gender, disability, national origin, ancestry, age, military status, sexual orientation, marital status, or any other legally protected characteristic or conduct.

    Concerning agencies : Schneider Electric does not accept unsolicited resumes and will not be responsible for fees related to such.

    Reportar esta oferta
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Inscribirse
    Mi Correo Electrónico
    Al hacer clic en la opción "Continuar", doy mi consentimiento para que neuvoo procese mis datos de conformidad con lo establecido en su Política de privacidad . Puedo darme de baja o retirar mi autorización en cualquier momento.
    Continuar
    Formulario de postulación