Analista Ssr de Cobranzas
Gloucestershire County Council
Buenos Aires, AR
hace 2 días

What we offer

Our company culture is focused on helping our employees enable innovation by building breakthroughs together. How? We focus every day on building the foundation for tomorrow and creating a workplace that embraces differences, values flexibility, and is aligned to our purpose-driven and future-focused work.

We offer a highly collaborative, caring team environment with a strong focus on learning and development, recognition for your individual contributions, and a variety of benefit options for you to choose from. !

Descripción del rol :

El equipo de Cobranzas que forma parte del Centro de Servicios Compartidos Global de SAP es el responsable de la gestión de la cobranza de las facturas pendientes de pago.

El principal foco está en la reducción de los días que tarda en cobrarse una factura, mejorando así el flujo de caja de la empresa para lo cual se utilizan una serie de herramientas y procesos estandarizados en aras de lograr este objetivo.

Cuentas por Cobrar, además de tener un trato muy cercano con los clientes, trabaja muy de cerca con varios equipos dentro de la organización tales como Ventas, Marketing, Pago a Proveedores, Contabilidad y otros tantos.

Este rol está caracterizado por tareas bien definidas y relevantes dentro del equipo. El / La cobrador / a desempeñara un trabajo de alta relevancia para la compañía teniendo una cartera de clientes definida y fija trabajando muy de cerca con miembros altamente experimentados en la tarea.

Responsabilidades y tareas :

  • Gestionar y hacer seguimiento de las facturas por cobrar, tanto vencidas como a vencer;
  • Proactivamente llamar a los clientes para asegurar un pago en tiempo y forma;
  • Creación y distribución de las cartas de cobranza extrajudicial dentro del plazo preestablecido;
  • Investigación, análisis y resolución de discrepancias de facturas pendientes;
  • Trabajo cercano con los clientes internos y externos;
  • Manejo de un porfolio de clientes fijo;
  • Escalación de casos dónde la gestión está trabada para asegurar la fluidez del proceso;
  • Reportes de estados de cuenta a ser enviados a los clientes;
  • Seguimiento de los procesos estándar y utilización de herramientas corporativas;
  • Dar respuesta a consultas y preguntas de clientes sobre facturación emitida;
  • Resolución de problemas con clientes;
  • Otras tareas relevantes a la resolución de situaciones problemáticas que generen flujo de caja.
  • Competencias :

  • Alta capacidad de resolución de problemas;
  • Conocimientos contables;
  • Foco en el cliente y calidad;
  • Alto grado de comunicación y buen manejo de la misma (verbal y escrita);
  • Trabajo bajo presión, por objetivos y orientado a resultados;
  • Principios de seguridad y tecnología de la información;
  • Compromiso;
  • Colaboración y trabajo en equipo;
  • Capacidad analítica;
  • Saber organizarse y tener una actitud positiva tal como se puede .
  • Experiencia y requerimientos EXCLUYENTES :

  • Experiencia en Cuentas por Cobrar (EXCLUYENTE);
  • Inglés fluido escrito y oral (EXCLUYENTE);
  • Portugués fluido escrito y oral (PREFERIBLE);
  • Estar concluyendo carreras del ramo de ciencias económicas o ser graduado de las mismas (PREFERIBLE).
  • We are SAP

    SAP innovations help more than 400,000 customers worldwide work together more efficiently and use business insight more effectively.

    Originally known for leadership in enterprise resource planning (ERP) software, SAP has evolved to become a market leader in end-to-end business application software and related services for database, analytics, intelligent technologies, and experience management.

    As a cloud company with 200 million users and more than 100,000 employees worldwide, we are purpose-driven and future-focused, with a highly collaborative team ethic and commitment to personal development.

    Whether connecting global industries, people, or platforms, we help ensure every challenge gets the solution it deserves.

    At SAP, we build breakthroughs, together.

    Our inclusion promise

    SAP’s culture of inclusion, focus on health and well-being, and flexible working models help ensure that everyone regardless of background feels included and can run at their best.

    At SAP, we believe we are made stronger by the unique capabilities and qualities that each person brings to our company, and we invest in our employees to inspire confidence and help everyone realize their full potential.

    We ultimately believe in unleashing all talent and creating a better and more equitable world.

    SAP is proud to be an equal opportunity workplace and is an affirmative action employer. We are committed to the values of Equal Employment Opportunity and provide accessibility accommodations to applicants with physical and / or mental disabilities.

    If you are interested in applying for employment with SAP and are in need of accommodation or special assistance to navigate our website or to complete your application, please send an e-mail with your request to Recruiting Operations Team : Americas : or , APJ : , EMEA : .

    EOE AA M / F / Vet / Disability :

    Qualified applicants will receive consideration for employment without regard to their age, race, religion, national origin, ethnicity, age, gender (including pregnancy, childbirth, et al), sexual orientation, gender identity or expression, protected veteran status, or disability.

    Successful candidates might be required to undergo a background verification with an external vendor.

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